Marknadsföring med attraktionslagen som grund – 8 perspektiv

Varför lyckas vissa med sin marknadsföring och varför lyckas inte andra? Svaret finns i Universums starkaste lag; attraktionslagen. Huruvida man lyckas eller inte beror på vilka signaler du ger ut. Det är det som är anledningen att vissa lyckas och andra inte. Här får du 8 nya perspektiv på marknadsföring med attraktionslagen som förklaringsmodell.

  • 1. Varför köper inte folk?

Även om människor tycker om det du erbjuder och gör, så om du vibrerar på dubbla frekvenser när det gäller dina möjligheter att sälja, så kommer du inte att nå ut med full effektivitet. Dubbla frekvenser är t ex att tänka: ”De gillar mina grejer, men varför köper de inte?”

  • 2. Använd kraften som kommer när du fokuserar

Om du istället fokuserar på uppskattning och tacksamhet sänder du ut signaler som gör att människor dras till dig och det erbjuder. Uppskattningen och tacksamheten kan i princip gälla vad som helst, det behöver inte vara dina produkter/tjänster eller alster. Det är känslan=frekvenserna som styr.

  • 3. Det är du som väljer fokus

I alla ögonblick har du valmöjligheter. Du kan välja vad du fokuserar på. Väljer du ”ingen köper” eller väljer du ett annat mer produktivt fokus som exempelvis kan vara: ”jag är stolt, glad och tacksam för att jag har skapat det här”. Den sista är enormt mycket mer produktivt än det första.

  • 4. Bry dig inte om det som ÄR

Genom att fokusera på det som ÄR (”ingen köper”) skapar du bara mer av det som ÄR. Du har inga förpliktelser till någon annan att du måste ”möta verkligheten som den är”. Du skapar den genom ditt fokus. Skifta fokus till något annat; det kan vara att fantisera om enorm framgång eller att ge din uppmärksamhet till något annat som du uppskattar.

  • 5. Dina vibrationer bestämmer hur det går

Det är alltid dina vibrationer; alltså hur du känner och det du sänder ut som avgör hur det går. Det finns inga andra förklaringsmodeller. Det är därför som vissa människor med varken utbildning, erfarenheter eller direkta färdigheter kan ”lyckas”. De vibrerar helt enkelt på samma nivå som sina önskningar.

  • 6. Gör så här för att sälja

När du står i begrepp att visa/erbjuda dina produkter/tjänster/alster så försätter du dig i samma tillstånd som du var när du skapade det. Det vill säga i samma känsla av ”flow” som du var i när du jobbade med dem.

När du vibrerar på samma nivå som den känsla du hade när du var i stunden av skapandet av dina grejer så är du enormt kraftfull. Det innebär också att människor som känner dragning till din känsla kommer att känna en nästan oemotståndlig dragning till dig och dina alster. Det är så attraktionslagen fungerar. Den drar till sig saker, människor och händelser med samma frekvenser som du sänder ut.

  • 8. När du är i synk går signalerna ut bredare och längre

När du är i synk med Källenergin/Source/ditt Inre Jag går signaler ut enormt mycket längre och bredare än vad du någonsin kan föreställa dig. Det är nästan som magiska krafter som arbetar för din sak. Människor och händelser som du inte har kunnat föreställa dig ”ramlar” helt plötsligt över dig.

Egna reflektioner och erfarenheter av marknadsföring

Jag har drivit företag både ensam och tillsammans med andra. Jag har också undervisat i marknadsföring och naturligtvis studerat vad och hur framgångsrika människor gör. Det jag kan konstatera är att det som egentligen betyder något, det som avgör huruvida man lyckas är vilka frekvenser man vibrerar på.

Jag drev företag innan jag lärde mig om attraktionslagen och så här i backspegeln kan jag konstatera att det jag gjorde som lyckades och även varför vissa saker inte lyckades följer helt och hållet attraktionslagens regler.

Det spelar ingen roll vilka marknadsföringsmodeller och verktyg du jobbar med, om du inte har sett till att du är i fullständig synk med ditt Inre Jag så kommer du inte att få den framgång du vill ha.

Många framgångsrika människor vet det här, men utan att känna till attraktionslagen. De följer sin instinkt och litar fullständigt på den.

Jag jobbade ihop med en duktig säljare och av och till kunde han säga: Nej, idag är ingen bra dag för sälj.” Den dagen jobbade han med andra saker istället för att ringa, boka in möten eller göra kundbesök.

Han visste av erfarenhet att när han inte kände sig i synk, då var det absolut bortkastad tid. Han hade ingen aning om attraktionslagen, men han gick alltid på sin magkänsla. Han menade att det istället kunde skada mer att försöka sig på att sälja en ”dålig dag”.

Jag däremot, som alltid kämpat och aldrig låtit ”en dålig dag” stoppa mig, brydde mig naturligtvis inte om hur jag kände mig. Jag fortsatte, kämpade på, kämpade på med dåliga resultat som följd.

När jag istället jobbat på enligt attraktionslagens regelverk har det varit otroligt lyckosamt! Numera driver jag ju inte något företag men jag önskar att jag hade förstått och vetat när det begav sig. Nu ser jag i ett mycket klarare perspektiv vad och hur jag skulle gjort istället.

Jag kommer att räkna upp några kända namn och du kan reflektera över vad dessa personer gör som har gjort dem så framgångsrika:

Bianca Ingrosso, Donald Trump, familjen Kardashians, Annie Lööf

En gemensam nämnare är att de har en total, självklar och intakt tro på sig själva och sin förmåga samt att de inte bryr sig om vad andra tycker och tänker. De låter inte andras åsikter stoppa dem!

Sen finns det andra saker; fundera på vad det kan vara?

Nedan har jag sammanfattat en session med Abraham som handlar om en fotograf som frågar Abraham vad han ska göra för att sälja sin alster.

Session med Abraham (Abe) och Hot Seater (HS) om hur man marknadsför sig på bästa sätt

HS: Jag försöker applicera attraktionslagen på ett mer specifikt område. Jag är konstnär och har varit konstnär i 50 år, jag sysslar mest med fotografering. Jag gör en del utställningar och folk tittar på mina verk och de gillar och uppskattar det jag gör.

Jag älskar också det jag gör men det verkar inte som om nästa steg händer; alltså att folk älskar det jag gör tillräckligt mycket för att köpa mina verk.

Jag är riktigt förbryllad över detta; de älskar det jag gör, jag själv älskar det jag gör?

Varför köper inte folk?

Abe: Du gjorde nyss några uttalanden; du affirmerade några saker.

Du affirmerade: Jag är en konstnär.

Du affirmerade: Jag gör bra arbeten.

Du affirmerade: Folk gillar mina verk.

Du affirmerade: Folk köper inte mina verk.

Det här sakerna vet du. Du har vetat det här under lång tid, länge, länge, länge. Nyckeln är att veta det som är mer fördelaktigt för mig. Du kanske säger att du måste låtsas. Du säger att:

”Jag måste hitta på. Jag måste föreställa mig något som inte händer eller åtminstone så måste jag sluta att märka att det inte händer. Men Abraham, folks agerande gör att jag tränas i att förvänta mig hur det ska bli. Folk kommer på mina utställningar och de köper inte. Det gör ju att jag inte förväntar mig att de ska köpa.”

Vi säger: ”Där har du problemet!”

Använd kraften som kommer när du fokuserar

Du kan inte låta andra eller det som är, göra så att dina förväntningar blir som det. Du måste använda kraften och fokuset av dina egna tankar. Du måste använda kraften och fokuset av dina egna känslor för att göra anspråk på en annan vibrationsmässig verklighet.

Har någon köpt något någonsin?

HS: Absolut, men inte tillräckligt många!

Abe: Där har vi affirmationen igen! Du hade ett val där. Du hade kunnat affirmera att de köper, att de av och till köper av dig. Du hade kunnat affirmera att de sällan köper av dig. Du hade kunnat affirmera att de köper av dig ibland.

Vad känns värst? Sällan eller ibland?

Sällan känns värre.

Vad känns värst? Sällan eller någon gång?

Det är du som väljer fokus

Att de köper någon gång känns bättre, eller hur? Med andra ord så har du olika val. Men du säger att du måste vara realist. När du räknar ut hur många timmar du stått där och visat alla bilder och säger: ”realistiskt sett så går det inte särskilt bra.”

Vi vill att du ska sluta med det där ”realistiska” och istället göra något mer effektivt. Låt oss göra något känslomässigt, låt oss göra visualisering. Låt oss göra något vibrationsmässigt för vibrationernas skull.

Låt oss vibrera på ett sätt som gör att vi kommer i synk med det vi vill, istället för att vibrera på samma sätt som det vi har.

Bry dig inte om det som ÄR

Vem är det som har övertygat dig på ett sånt dramatiskt sätt att du på något sätt är skyldig någon att säga som det är? Det gäller inte bara dig, det gäller de flesta. Vad är denna besatthet med att affirmera det som är?

Vi är här för att hjälpa dig att få bort den här besattheten med rötterna. Om du fortsätter att affirmera det som ÄR, så kommer du aldrig att röra dig ur fläcken:

”Jag är riktigt bra, ingen köper, jag är riktigt bra, ingen köper, jag är riktigt bra, ingen köper.”

Någon kommer fram till dig – ”Det är ingen idé, ingen köper, det är ingen idé, ingen köper.”

– Men jag gillar verkligen dina verk

– Ja, jag vet att du gör det. Det är många som gör det. ”Jag är riktigt bra, ingen köper, jag är riktigt bra, ingen köper, jag är riktigt bra, ingen köper.”

Dina vibrationer bestämmer hur det går

Du säger det inte med ord, men du sänder ut det! Det är människor som försöker komma fram till dig, och det är en sån kraftigt motvind som de försöker ta sig genom.

Det är en hel massa olika människor som försöker ta sig fram till det du har att erbjuda. Men du sänder ut en kraftig motvind som säger:

”Gå tillbaka, kom inte hit, gå tillbaka, det är ingen som köper något här.”

Gör så här för att sälja dina verk

Om du istället går in i Vortex, då blir det istället en vacker presentation. Du vet hur du kände dig när du tog fotografierna. Du vet att du var i synk med ditt Inre Jag när du fångade ögonblicket på bild.

Du vet att människor som är i Vortex kommer att hitta vägen till dina bilder. Du vet att det inte är ditt arbete att få människor till dina bilder.

Det är det vi vet och vi vill att du ska veta det här, vi hoppas att du vet det:

Det är inte din förevisning, det är inte heller din presentation. Det handlar istället om hur DU känner dig. Du ska ta dig själv tillbaka till ögonblicket när du tog bilderna.

Vid nästa visning kan du ställa dig bredvid något som du vet att du älskade när du tog bilden. Kom ihåg ögonblicket.

Du kan vara ute hela dagen och så helt plötsligt, på mindre än en sekund, så är det en ögonblick som är precis, precis rätt att fånga på bild. Ljuset är precis rätt, molnen är precis rätt, solen är precis rätt, skuggorna är precis rätt och ögonblicket är precis rätt.

Eftersom du var i synk just då, så var du där i det ögonblicket och du visste det. Du visste det innan du ens såg resultatet av din bild. Du kunde känna perfektionen. Precis på samma sätt som när du satt här idag och VISSTE att du skulle bli vald till Heta Stolen. Du kände hur synkad du var.

Välj din favorit, vad än det är, och gör den stor. Gör den som den största bilden som du någonsin har visat. Stå vid den bilden och rekonstruera i ditt huvud, det ögonblicket som du fotade bilden.

Jerry och Esther kom ihåg när de körde i en ravin i närheten av Sedona. Det var den 16:e oktober, kl. 14,32 på eftermiddagen och de hade ett sånt där kameraögonblick, men hade ingen kamera. Det spelade ingen roll för de fångade ögonblicket med sina sinnen och känslor.

De kunde knappt förstå hur solen lyste upp träden på ett sätt som de aldrig hade sett tidigare. Jerry och Esther är överallt i hela landet och de hade aldrig sett något liknande någonsin. Det var precis som om himlen öppnade sig och sa: ”det här är ett ögonblick, precis för er.”

De påföljande fyra åren hyrde de bussar och tog med sig sina vänner och tog med sig dem till precis den platsen, den dagen och vid samma tid. De såg aldrig något som ens var i närheten av det som Jerry och Esther hade sett. Det Jerry och Esther hade upplevt var ett ögonblick i synk med Source, det var inte platsen eller tiden. Det var inte hur solen lyste eller något sådant. Det var ett lika unikt ögonblick som fingeravtrycken är.

Ett ögonblick när du kommer i synk med fullkomligheten av din Källenergi och firar det ögonblicket genom att fånga det på bild. ALLA vill ha den bilden! Alla vill känna på samma sätt som du gjorde när du fotade bilden.

Allt du behöver göra är att komma ihåg det ögonblicket, komma ihåg hur Source flödade till dig, komma ihåg den uppskattning som du känner för ditt liv, din gåva och din talang, din utrustning och din förmåga. Komma ihåg din uppskattning för din förmåga till timing.

Alla har inte tid att gå runt på denna planet och titta tålmodigt efter de ögonblick där de kan fånga och genomsyras av känslan av alltet och känslan av ”Allt är ett” på det sätt som du gör.

Folk vill ha det du har fångat på bild. När du kommer ihåg det och aktiverar minnet av det på samma sätt som det har aktiverats just nu. Då kommer människor att komma in där du ställer ut och tänka och känna:

”Jag vet inte varför, men jag vill gå ditåt, jag vill gå dit.”

De kommer att komma från olika håll, från olika platser och de kommer att ta sig fram. På håll kommer de att se bilden och de vet inte varför, men de kommer att känna synk med Källenergin inom sig, om de är i närheten av det.

Attraktionslagen ger dig alltid det som du är i synk med

Du måste vara tålmodig i den bemärkelsen att attraktionslagen kommer att skicka dig de människorna som är i synk med dina bilder.

Dina bilder är en slags referens på din vibrationsmässiga synk. När du står bredvid bilderna och strålar ut din vibrationsmässiga synk med bilderna i realtid, så är din attraktionskraft multiplicerad med tusental, kanske hundratusen gånger.

Men om du står där med bilderna och deras dragningskraft och sänder ut motstånd mot deras dragningskraft genom dina negativa förväntningar så blir det ”push and pull”, ”push and pull”. Det är därför som du känner av människors obeslutsamhet. De dras till bilderna och sen knuffas de bort.

När du kommer i synk med det du har, när du kommer i synk med det du hade när du tog bilden, och när du förstår kraften i det så kommer det bli en ström som kommer att dra till sig människor. Det kommer att vara människor som är precis på gränsen till att synka sig till sina Inre Jag.

När de ser och känner, kommer de att gråta av längtan och vilja ha bilderna nära sig hela tiden.

Jerry och Esther köpte en liten lastbil för många år sedan. De använde den till att frakta bort skunkar från sin egendom. Skunkarna störde hönsen och Esther och Jerry hade kommit på ett smart sätt att fånga skunkarna och sen köra dem långt bort ifrån fastigheten.

Den grön lastbilen var ett vrak, den hade kostat 250 dollar och det fanns inte en enda del av bilen som inte var krockskadad. Esther och Jerry brydde sig inte så mycket eftersom de bara skulle frakta skunkar i den. Men allteftersom blev det genant att köra en sån skrotbil, så de tänkte att de skulle lackera om den. Men lackeringsfirman tyckte inte det var någon bra idé eftersom det skulle kosta mycket mer än de skulle vara villiga att betala för att försöka få lastbilen i ordning.

En dag så Jerry en annons i en tidning om en Ford lastbil av 1966 års modell som såldes ut i delar. Jerry sa till Esther att vi kanske kan få några nya dörrar.

De körde dit och där var en man som hade plockat isär lastbilen helt och hållet. Han sa att de måste köpa alla delar, inte bara några separata delar. Köp allt eller inget! Esther och Jerry köpte allt och forslade allt till en verkstad och bad dem att ta deras gamla lastbil och delarna från den isärtagna lastbilen de precis köpt och bygga ihop den till en lastbil.

Mannen svarade att det kunde han göra, om de inte hade bråttom. Två år senare hämtade de en underbart vacker lastbil som såg ut att komma direkt från en utställningshall. Esther och Jerry hade besökt lastbilen med jämna mellanrum och under tiden hade de blivit rätt exalterade över hur lastbilen skulle bli.

När Esther och Jerry började köra lastbilen så fick de så mycket uppmärksamhet. Alla vinkade åt dem, gav tummen upp och de samlade folk var än de kom. Esther och Jerrys uppskattning för lastbilen genomsyrade deras vibrationer. De sände ut en vibrationsmässig signal som attraherade andras uppmärksamhet på lastbilen.

Det där hände 1987 och lastbilen ser lika fin ut som då. Men nu så ser ingen den när de är ute och kör med den. Det beror på att Esther och Jerry inte känner för lastbilen på samma sätt som de kände då.

Det är hur och vad du känner som är din attraktionspunkt. Du måste påminna dig själv om vem du är. Du måste komma i synk med den du är.

Du är en konstnär, du är en fotograf, du är en kreativ skapare men det som du placerat i din Vortex är faktiskt mycket mer än vad du har skapat. Du måste komma i vibrationsmässig synk med den du är för att kunna stråla ut den signalen som är tillräckligt dynamisk så att andra kan känna av den.

När du är i synk går signalerna ut bredare och längre

När du är intonad och i synk med vibrationerna i din Vortex så sänder du ut en signal som går så mycket bredare och längre. Då pratar vi annonsering! Då pratar vi om att ha en agent! Då pratar vi om någon därute som förordar och jobbar för dig.

Det är inte bara ditt Inre Jag, det är ”Allt som är”, all Källenergi jobbar för dig. Det är det här som händer hela tiden. Det är bara så att du inte så ofta är nära den energin.

När du går in i Vortex och är en vibrationsmässig match till det – Kolla vad som händer!

Det är därför som människor är ”hot” är inne. Det har väldigt lite att göra med något annat än vad du sänder ut vibrationsmässigt.

Förstår du att du är skaparen av din egen verklighet. Om du vet det, förstår du vad det innebär?

Du sänder ut signaler som attraktionslagen svarar på och ger dig det som matchar dina signaler. Det är allt det betyder.

Dubbla signaler

Du sänder ut en signal. Vad är det för en signal?

”Bilderna säljer inte”

Eller en annan signal. Vad är det för signal?

”Det är det mest underbara ögonblicket som jag någonsin har upplevt och varit med om, och jag vill gärna dela det med er.”

Du har valmöjlighet, du väljer vilken signal som du vill sända ut.

Den signalen som du vill sända ut är:

”Jag är en som älskar”

När du gör det så kommer det att vara människor omkring dig, djur från skogarna kommer ut för att se dig. Du kommer att tro att du är en stjärna i en Walt Disney film. Alla möjliga kommer att flockas runt dig; små barn, djur, ansikte efter ansikte på underbara människor som kommer till dig när du strålar ut kärlek.

När du är irriterad eller klagar så är det helt andra människor runt dig.

HS: Tack så mycket, tack!

Relaterade inlägg:

Hur viktigt är självkänsla?